Adio Transalpina

Se asfaltează. Drumul Regelui devine DN 67C şi atât.

Deja Romstrade a început lucrările de consolidare. Păcat. Era o zonă frumoasă şi prea puţin locuită. Şi probabil că nu o să mai mănânc papanaşii aceia demenţial de buni la Obârşia Lotrului niciodată. Şi nici ciorba servită direct din oală. Şi probabil că o să fie la fel ca Rânca tot drumul. Plin de nesimţiţi care nu se oboseau să strângă mizeriile rămase de la grătare.

Şi asta din ce motiv?

Doar pentru că Rânca a devenit o staţiune. Staţiune în care mulţi ştabi au cumpărat terenuri, şi-au făcut case, iar apoi au tras bine sforile în CNADNR să le asfalteze zona pentru a intra cu maşinile lor “de teren” (X5, X6, Q7) fără să aibă nicio grijă.

Transalpina era (şi pentru puţin timp încă mai este) un drum pe care se putea merge cu Loganul. Sau cu orice altă maşină cu garda la sol mai mare de 13 cm. Priveliştea este absolut superbă. Cu mult mai frumoasă decât Transfăgărăşanul.

Transalpina 1

Peisaje indescriptibile vor fi doar o amintire privită prin fumul trist al grătarelor, iar liniştea pe care am întâlnit-o în acea zonă va rămâne doar în memoria celor care au fost când era înca un teritoriu nedescoperit de orăşenii comozi şi proşti. Să sperăm doar că dezvoltatorii imobiliari nu vor ajunge prea curând în acele zone. Nu cred că îşi doreşte nimeni să vadă titlu în ziare: “Parcul de distracţii aflat la cea mai mare înălţime din lume” sau “Six Flags Mexico detronat de Transalpina Parc”.

Stana parasita

Pentru posteritate, va rămâne Transalpina în minţile celor ce au trecut pe acolo şi peisajele sălbatice prinse în poze ne vor face să ne aducem aminte cu drag de ea.

Odihneşte-te în pace…

panorama_transalpina

4 comments
  1. missia said:

    Wow, ce poze..absolut superb.

  2. McGigi said:

    Gresezi. “Civilizatia” nu ajunge la mai mult de 50 de metri de drum, pe ambele parti. Si asta pentru ca deversorul de gunoaie nu se aventureaza afara din masina pe o distanta mai lunga. Problema nu va fi, asadar, a turismului. Problema va fi a exploatarilor forestiere, care acum isi vor putea infige utilajele mai adanc si mai pagubos pentru noi, astia, care iubim cu adevarat muntele.

  3. Cosmin said:

    Subscriu. Avea alt farmec inainte de a se turna asfalt. Nu ajungea chiar oricine, era mai salbativ…
    Am fost din nou Anul trecut si era plin de masini. Parea un furnicar de sus🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: