Clătite americane

Ingrediente:
400 gr făină
500 ml lapte
4 ouă
3 linguriţe rase de praf de copt
1/2 linguriţă rasă bicarbonat
un vârf sare
5 linguri zahăr
1 zahăr vanilat
esenţă de vanilie
6 linguri ulei

Realizare aluat:
1. Se amestecă făina cu bicarbonatul, praful de copt şi zahărul şi se dă prin sită amestecul obţinut.
2. Bateţi albuşurile până nu mai cad din vas.
3. Mixaţi gălbenuşurile cu un vârf de sare şi cu câţiva stropi de esenţă de vanilie.
4. Amestecaţi laptele cu uleiul.
5. Laptele amestecat cu uleiul îl turnaţi peste gălbenuşurile bătute.
6. Puneţi apoi făina în ploaie peste laptele cu gălbenuşuri şi le mixaţi bine.
7. Adăugaţi albuşurile bătute şi mixaţi până e totul omogen.

Coacere:
1. Ungeţi o tigaie din teflon cu un pic de unt.
2. Ştergeţi tigaia de surplusul de unt adunat.
3. Puneţi un polonic de aluat în centrul tigăii.
4. Când aluatul face nişte găurele mici deasupra, întoarceţi clătita.
5. Se scoate pe farfurie, se adaugă dulceaţă, gem, cremă de ciocolată sau alte “finisaje”, dar este foarte bună şi aşa simplă.

P.S.1 Nu folosiţi ulei la prăjit. Din cauza zahărului din compoziţie se va lipi. Untul este perfect pentru acest lucru.
P.S.2 Dacă doriţi să iasă mai subţiri şi mai uşoare, adăugaţi fără frică lapte, chiar până la dublarea cantităţii.

6 comments
  1. LauraT said:

    Sa inteleg ca aceste clatite sunt umflate ca niste buretei, nu?🙂 Eu alta diferenta nu vad intre ale lor si ale noastre, ca arome si lapte punem toti, dar bicarbonat si praf de copt nu prea.. Oricum, mersi pentru imaginea creata, acum m-as apuca sa fac daca n-as fi la birou🙂

  2. Capitanu said:

    În cele ale noastre, nu se pune nici zahăr din ce îmi aduc eu aminte. Iar respectând întru totul cantităţile date, aluatul iese foarte vâscos şi aruncat în tigaie, clătita iese cam de 5-6 milimetri grosime şi mai pufoasă. Adevărul este că nici gustul nici consistenţa celor normale.

  3. LauraT said:

    Zahar pun in compozitie si eu, dar reteta ta merita incercata, mersi fain🙂

  4. Cu plăcere, dar nu e reţeta mea…e preluată de pe net, dar nu mai ştiu de unde.

  5. missia said:

    Cat de sigur esti ca se fac clatite bune dupa reteta asta?🙂 ca eu m-am saturat de clatitele noastre, mai ales ca imi plac dulci😛

  6. Foarte sigur. Am făcut de cel puțin 5 ori. Și au fost complimentate de toată lumea. Exceptănd o singură persoană care nu asociază clătitele cu “dulce”. Dar deh, cazuri fără speranță sunt peste tot, nu?

Leave a Reply

