Ciorbă de peşte

Cum de câteva zile sunt cam singurel prin casă, m-am gandit eu că ar trebui să fac ceva de mâncare, să ofer corpului meu substanţele nutriente atât de necesare susţinerii în continuare a vieţii proprii şi personale.
Şi din gând în gând, care mai de care mai frumos şi mai gustos, am ajuns la o reţetă pe care nu am încercat-o niciodată, şi pe care nici măcar nu o cunoşeam, dar…cum ar zice un prieten de-al meu, “Cât de greu poate să fie?”.
Şi am purces spre îndeplinirea planului diabolic (MUHAHAHAHA) care consta în crearea unui fel de mâncare săţios si gustos.
Şi cum toată lumea ştie ca pentru ciorba de peşte unul din componentele necesare este porculpeştele, m-am dus să cumpăr nişte peşte care să îndeplinească unele calităţi indispensabile:
1. Să aibă gust de peşte (nu încercaţi pangasius, cod, şalău sau alte prostii din-astea aristocrate);
2. Să nu aibă oase (oricât de mult mi-ar plăcea mie gustul de peşte, renunţ la orice fel de delicatesă în momentul în care trebuie sa stau un minut la fiecare bucăţică să scot oasele);
3. Să se găsească la magazinele de pe lângă casă, duminica pe la ora 16.00.
AM ALES!!! Şprotul este peştele necesar. Seamănă cu hamsia. De fapt, nu prea ştiu care e diferenţa dintre cele 2 specii. E ăla mic care se face în general prăjit, cu sare şi mujdei de usturoi şi un pic de lămâie.

Şi acum, să vedem ce am făcut eu cu peştele ăsta.

Am pus o oală cu 5 litri de apă, am aruncat peştele dupa ce l-am spălat un pic şi l-am lăsat să fiarbă la foc mic.
Peştele
Apoi m-am apucat de legume.
Zarzavaturi
Am tăiat o ceapă in 4 bucăţi şi am pus-o in oală, sa nu se simtă peştii singurei. M-am apucat să curăţ juma de ţelină (rădăcina) şi 4 morcovi medii. Am dat legumele astea pe răzătoarea mică şi le-am aruncat în acvariul de pe foc.
Am mai luat 3 ardei graşi mari şi 3 gogoşari mai micuţi (deh, când te duci în piaţă duminica după-amiază, te mulţumeşti cu ce găseşti). Ardeii şi gogoşarii, indiferent ce ar spune diverşi bucătari şi cunoscători în ale genului, NU SE DAU PE RĂZĂTOARE. Că e greu. Se taie cubuleţe mici (cu latura cam de 5-7 mm – asta pentru ingineri). Se aruncă şi astea în piscină. Se iau şi câteva frunze de ţelină (care dau gust nemaipomenit ciorbei), se toacă nu foarte mărunt şi se aruncă în aceeaşi oală.
Am mai pus şi nişte dovlecei congelaţi de care voiam să scap, să nu mai ocupe loc în frigider, am mai pus şi juma’ de cutie de mazăre şi o cutie de roşii tocate mărunt. Şi dacă tot aveam, am pus şi juma de cutie de ciuperci, dar astea nici nu s-au simţit.
Se mai pot adăuga păstârnac pentru cine mai doreşte (eu nu că nu îmi place gustul), leuştean (n-am avut) şi cam orice aveţi prin casă şi vi se pare că merge.

După ce am pus toate legumele enumerate mai sus, plus încă jumătate de pahar de orez pentru consistenţă, am lăsat să fiarbă cam jumătate de oră. Am mai adăugat eu şi un praf de boia iute şi un praf de piper.
Ciorba

Am lăsat-o să se răcească un pic, apoi m-am apucat să mănânc, după ce am acrit-o cu nişte zeamă de lămâie care e sănătoasă şi ţine şi răcealile mai departe de tine (dar merge acrită mai bine cu oleacă de oţet în care au fost puşi ardeii iuţi la conservat)

Şi bineînţeles, dacă asta este ciorbă de peşte originară cam de prin zona Litoralului (că şprotul e peşte de apă sărată), nu am putut să nu îmbin obiceiurile din diferite zone (cum am învăţat de la Radu Anton Roman), aşa că a mers mai bine ciorba după ce mi-au troznit niţel urechile de la o pălincă adusă tocmai din Bihor.

Să aveţi poftă, ca eu am avut destulă pentru 2 porţii de oameni mari🙂.

P.S. Am lăsat aşa mult la fiert peştele, pentru că mie îmi place să fie ciorba deasă şi peştele să se rupă singur şi să sară în lingură.

4 comments
  1. asta-i cel mai sadic text …
    Am sa tin minte asta ”otetul in care au stat ardeii iuti” 🙂

  2. Capitanu said:

    Nu e sadică expresia sper. Pentru cei care mănâncă niţeluş mai iute, oţetul în care se conservă ardeii iuţi este extraordinar pentru acrirea ciorbelor. Şi se potriveşte cel mai bine cu ciorbele mai grase, de porc🙂

  3. gata, am pueces si eu la prepararea ciorbei respective – in timp ce scriu e pusa la racit – intocmai cum ai pregatit-o si tu !
    Doar ca i-am adaugat si un ou batut, niste smantana, si leustean din belsug !
    Dupa cum miroase … hm, de ce oare mi s-a udat tastatura ? 🙂

  4. Capitanu said:

    Hehe. Să ai poftă. Şi să nu uiţi şi de ţuica de dinainte. Asta dacă nu cumva te urci la volan după.

Leave a Reply

