Vacanța de sărbători

Și-am făcut dragii mei și primul meu Crăciun la casa proprie. De la țară. “La moșie” cum îi place să spună tatălui meu. A fost frumos.
Am tăiat porcul. Și curcanul mai târziu, dar cu ăla a fost simplu, ca doar îi facem un sos și îl băgăm la cuptor câteva ore. Dar cu porcul a fost lucru necurat. 120 de kile. Din care vreo 60 cel puțin au ieșit ca fiind slănină. Acu tocmai m-am întors din curte, unde am mai pus niște rumeguș în afumătoare. Afumătoarea făcută de mine. Concepută de mine (de fapt să fiu sincer, e concepută de mine din vreo 4-5 tipuri pe care le-am văzut pe forumuri). Că acolo am aranjat și niște slănini unse bine cu sare pe care le-am ținut până pe 4 ianuarie numa’n fum, am mai băgat și niște cârnați ustoroiați bine, niște șunculițe fierte de tata în zeamă de varză și unse din belșug cu usturoi pisat. Deci care o să vrea că o să simtă că îi plouă în gură, să dea semn, că eu vin cu mâncarea, doar-doar oț veni voi cu pălinca și vinul.

De ciolanele afumate nici măcar nu zic nimic. Că unul are fro 4 kile pe puțin. Să văd eu dacă o să fac fasole (varză) cu ciolan sau ciolan cu fasole (varză). Celălalt e mai micuț, are doar vreo 2 kile. Și a fost fiert bine înainte în zeamă de varză (pe principiul șunculițelor, că vorb-aia…din același porc se trag, nu?)

Azi m-am întors în București. De rahat Bucureștiul. Și de fapt cum să nu mi se pară așa, cand la țară ninsese așa de frumos, încât părea satul desprins din basme. Totul alb, copacii plini de zăpadă, coșurile caselor din care ieșea fumul. Aseară stăteam la o țigară pe verandă și nu îmi venea să cred cât de frumos se vede. Și mai eram și cu o pisică neagră în brațe (încă pui).

Am tras o fugă și prin Târgoviște. Pe 1 că nu mai aveam somn. Am ars caloriile urcând până în Turnul Chindiei, dar măcar nu am regretat, priveliștea este superbă. Pozele le postez eu după ce le adun pe toate. Adică peste vreo 3-4 zile cel puțin. Poate găsesc și câteva cu mine în postura de măcelar începător🙂

O să mai povestesc zilele astea, când o să am timp și chef mai mult. Și când o să îmi iau o măsuță mai comodă, că asta de acum e prea mică și dupa ce scriu nițel, ma dor umerii de zici că am fost Atlas în ultimele zile.

1 comment
  1. Mi-am schimbat blogul, daca vrei sa continuam schimbul de link schimba la tine in blogroll vechea adresa cu cea noua http://achilianu.ro
    sanatate…

Leave a Reply

