Rețete de vară

Dacă vine vara, vine și sezonul în care nu mai intră nici maioneza cu ou prea bine, nici mâncărurile grase rău și în care îți vine să mănânci numai chestii ușoare. Am găsit zilele trecute pe undeva pe meleagurile internetului o rețetă de maioneză din țelină. care-i simplă rău. Și urmează.

Maioneză de țelină:
Se ia o țelină, se curăță, se spală, se taie bucăți și se pune la fiert. Și o fierbi bine, până când se înmoaie. O scoți și o scurgi, o bagi într-un bol și o pasezi bine de tot până iese cremă (preferabil cu un mixer vertical). Apoi adaugi câțiva căței de usturoi (după gust), un pic de sare și câțiva stropi de lămâie si bați bine amestecul ăsta cu niște ulei de masline (nu mult, cât să fie consistența un pic spumoasă). Și ai o maioneză de te lingi pe dește și e bună rău la salata de crudități care urmează.

Salată de crudități:
Ai nevoie de morcovi, țelină (opțional și mere) și niște pătrunjel. Nu dau cantități ca depinde de gustul fiecăruia cum o faci. Cantități egale de morcovi, țelină și măr sunt bune. Pătrunjelul depinde de gust. Razi rădăcinoasele pe răzătoarea mică-mică (cât o ….da !) și mărul pe răzătoarea mai mare că altfel lasă prea multă zeamă. Le amesteci, pui nițel iaurt peste (preferabil d-ăla de oaie și bivoliță – Cedra de la Napolact) și apoi arunci în scârbă și niște maioneză de țelină. Bagi la frigider să se pătrundă bine mirosurile măcar pentru juma de oră. Și merge rece ca berea de bine, mai ales după ciorba care urmează.

Ciorbă de salată:
Îți trebuie cam așa: salată, ceapă verde, pătrunjel, leuștean, dovlecei, câteva roșii, eventual niște lobodă. Cantitățile nu sunt fixe…pui cum și cât ai. Eu am mai pus și niște inimi si pipote de pui, dar poți sa o faci și fără carne și chiar cu alte cărnuri.
Cum am făcut eu:
Am luat inimile și pipotele și le-am pus la fiert într-o oală mare (dacă pui carne, trebuie spumuită, la astea nu am avut ce să spumuiesc). Când s-au muiat bine, am pus toate legumele tocate bine, am acoperit și am lăsat juma de oră spre o oră pe foc (până s-au inmuiat dovleceii).
Am dres de sare și piper și am mâncat atunci, caldă și a fost bună. Ar fi mers și rece dar au fost inimile cam grase.

De dovleceii fierți, asezonați cu un sos din brânză făgăraș (oare când brânza de vaci amestecată cu smântână a devenit brânză Făgaraș și oare cum substantivul propriu a devenit substantiv comun?) pasată cu un avocado (copt bine, sa fie moale, nu să rămână bucăți) și cu pătrunjel tocat nu mai spun că nici nu merită sa fie numită rețetă chestia asta…e doar o mâncare foarte bună…

Leave a Reply

